ד"ר יעל מצליח

שיטות טיפול

Previous slide
Next slide

שיטות טיפול בקליניקה של ד"ר יעל מצליח

טיפולים מעולם הרפואה המשלימה מסייעים בפתרון ומניעה של מגוון בעיות בריאותיות, כמו גם בשיפור אורח החיים. שיטות כמו דיקור סיני, נטורופתיה וצמחי מרפא, תורמות לבריאות הגוף והנפש בדרכים טבעיות – ללא שימוש בתרופות.

שיטת טיפול עתיקת יומין אשר מתמקדת ביחסי הגומלין בין האדם לטבע שסביבו, מתוך עיקרון של שמירה על איזון והרמוניה בין שני ערכים שונים ומנוגדים המשולבים ומשלימים זה את זה בגופו של האדם, כמו בטבע. 

ערכים אלה המצויים בכל אורגניזם ביקום ומתקיימים יחד בהרמוניה ובאיזון קרויים יין (Yin) ויאנג (Yang) . שמירה על איזון באמצעות רפואה סינית תנקה את הגוף והנפש ממחלות ותביא את האדם לקיים אורח חיים בריא בקלות רבה יותר.

בגוף האדם זורמת אנרגיה הנקראת אנרגיית החיים – הצי'. 

הצ'י עובר באמצעות תנועה מתמדת ב-12 מסלולים הפזורים בגוף ונקראים מרידיאניים. כל מרידיאן שולט באיבר פנימי חיוני בגופינו. כאשר ישנה חסימה לאורך מרידיאן מסוים מתפתחת בעיה בריאותית.

במפגש הראשון בין המטפל למטופל, מתבצע אבחון מקיף ומעמיק באמצעות תשאול המטופל בנוגע לבעיותיו הבריאותיות- הן במישור הפיזי והן במישור הרגשי. בנוסף, המטפל בוחן את שפת הגוף של המטופל ואת צבע הפנים (חיוור, אפור, אדום).
במהלך הפגישה הראשונית מתבצע גם אבחון פיזי באמצעות סדרת בדיקות הכוללת מדידת דופק, בדיקת צבע לשון, בדיקת צבע העפעפיים התחתונים בעיניים ומישוש הבטן. 

האבחון המקיף מסייע באיתור חסימות או חוסרים באנרגיית החיים (הצ'י). בהתאם לממצאים תתוכנן אסטרטגיית טיפול מותאמת אישית.

הרפואה הסינית שואפת להשיב את הגוף לאיזון באמצעות אנרגיות המשפיעות על האדם הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי. באמצעותה ניתן לטפל ולאזן עודפים וחוסרים בגוף אשר גורמים למחלות ולכאבים ואף למנוע מחלות שונות עוד לפני שהתפתחו.

שיטות טיפול שונות בתחום הרפואה הסינית

בגופינו פזורות 365 נקודות דיקור לאורך 12 מרידיאניים. ביצוע דיקור בנקודות מאפשר לפתוח חסימות במרידיאניים ולהניע את האנרגיה.
הדיקור מתבצע על ידי החדרת מחטים סטריליות דקות וגמישות, באורכים שונים לגופנו. מדובר בטיפול קצר יחסית אשר אורך כ-25 דקות ולרוב אינו מלווה בכאב או בתופעות לוואי.

צמחי מרפא סיניים הם בעלי יכולות ריפוי טבעיות. הצמחים הייחודיים מגיעים במגוון צורות, בהן כדורים, קפסולות, אבקות, תמציות ושמנים.
הטיפול בצמחי מרפא מותאם אישית לכל מטופל, בהתאם ליכולת האנרגטית של הצמחים והשפעתם על איברים שונים בגוף.

על- פי הרפואה הסינית, למזון אותו אנו אוכלים יש השפעה אנרגטית על גופנו: כל מזון הוא בעל טמפרטורה שונה (חמה, קרה או ניטרלית); תכונות מסוימות המשויכות לאיברי גוף ומשפיעות עליהם;  וכמובן טעם אשר מייחד אותו (מר, מתוק, מלוח, חריף או חמוץ).

התזונה הסינית מותאמת באופן אישי לכל מטופל, לאחר אבחון מעמיק והתייחסות לאופי המטופל, מצבו הבריאותי הפיזי והרגשי. התפריט האישי מסייע באיזון של שלל מערכות גוף פגועות.

הטיפול מתאים לכל טווח הגילאים מינקות ועד זקנה. הטיפולים ברפואה הסינית מטפלים בקשת רחבה של מחלות וסימפטומים, הן בתחום הפיזי והן בתחום הריגשי. הרפואה הסינית משמשת גם כרפואה מונעת: היא מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית וכך מפחיתה את הסיכון להתפתחות של מצבים אקוטיים וכרוניים.

נטורופתיה היא שיטת טיפול שהתפתחה עוד במאה ה- 18. בבסיסה עומד העיקרון כי לגוף האדם קיימת יכולת ריפוי טבעית.

הנטורופתיה מתבוננת על האדם כמכלול שלם של גוף ורגש יחדיו המשפיעים זה על זה.

הטיפול הנטורופתי הוא טיפול מקיף אשר מתייחס למספר היבטים בחייו של האדם: אורח החיים, הרגלי אכילה ושתייה, פעילות גופנית והמצב הרגשי. מטרתו היא להביא את המטופל לאיזון בכל ההיבטים שתוארו לעיל, וכך לחזק את הגוף ולהשיב לו את יכולת הריפוי הטבעית.

הטיפול בנטורופתיה מורכב כולו ממרכיבים טבעיים בלבד הניתנים דרך תזונה בריאה ונכונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, פעילות גופנית לגוף; ופעילות והרפיה נפשית ורגשית. בעזרת טיפול נטורופתי ניתן לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן לאורך זמן. 

רפואה פונקציונאלית היא גישה אינטגרטיבית המשלבת מספר תחומים הקשורים ברפואת העתיד ודרכי אבחון חדשניות המאפשרות לאתר את הגורמים השונים למחלות והתהליכים המובילים להתפתחותן.

תחום זה מתמקד באיתור הגורמים הספציפיים המובילים להתפתחות של בעיות בריאותיות שונות אצל כל אדם, לרבות גורמים תזונתיים, גורמים גנטיים, גורמים הורמונאליים, גורמים מטאבוליים, גורמים משפחתיים וסביבתיים, גורמים רגשיים, הצטברות רעלים וכשלים ביוכימיים ופיזיולוגיים של הגוף. מטרת הרפואה הפונקיונאלית היא לעצור את התקדמות הבעיה הבריאותית ולשפר את תנגודת הגוף למחלות.

בדיקות המעבדה ברפואה הפונקציונאלית חדשניות מתקדמות ומדויקות והן מסייעות באבחון מדויק לטיפול מותאם אישית באמצעים טבעיים למצבים אקוטיים וכרוניים.

תוספי תזונה הם חומרים אורגניים החיוניים לשם פעילות תקינה של הגוף. נכללים בהם ויטמינים , מינרלים, חומצות שומן, חומצות אמינו, אנזימי עיכול ונוגדי חמצון. חומרים אלה משפיעים על תהליכים ביולוגיים המתרחשים בגוף.
במצבים בהם קיימים חוסרים בתזונת האדם, תוספי התזונה מהווים מעין אמצעי משלים המאפשר לגוף לתפקד ביעילות.

הדיקור הקוסמטי מאפשר לחדש את עור הפנים מבלי להזדקק לניתוחים ולהליכים פולשניים. במהלך הטיפול מוחדרות לאזורים שונים בפנים מחטים סטריליות דקות וקטנות. מחטים אלו מעודדות את ייצור הקולגן בעור אשר אמון על חידוש תאי העור בפנים. זהו טיפול המתאים לנשים ולגברים כאחד ומסייע בהצערת הפנים ובקבלת מראה רענן וחיוני.

דילוג לתוכן